Keuzemenu

Even bellen met de verzekering.
Er klinkt een stem: welkom bij Centraal Beheer Achmea. Dit gesprek kost tachtig eurocent per minuut plus de normale gesprekskosten van uw telefoon. Om u beter van dienst te kunnen zijn, volgt nu een keuzemenu. Dit gesprek kan opgenomen worden in verband met trainingsdoeleinden.

Kies 1 voor een woonverzekering, kies 2 voor een vervoersverzekering, kies 3 voor een reisverzekering, kies 4 voor een nabestaandenverzekering, kies 5 voor een rechtstandsverzekering, kies 6 voor een zorgverzekering. Wilt u dit menu nog een keer afluisteren? Kies 0.
Ik druk op 1.

Heeft u een vraag over uw opstalverzekering, toets 1. Heeft u een vraag over uw inboedelverzekering, toets 2. Wilt u een schade melden aan uw inboedel, toets dan 3.
Ik druk op 2.

Toets nu het negencijferige nummer van uw polis in en sluit af met een hekje. Ai…..had dat dan meteen gezegd, nummer niet bij de hand.  Zoeken en opnieuw door het menu.

Toets nu het negencijferige nummer van uw polis in en sluit af met een hekje. Verheugd typ ik het nummer in: P 34718 324, gedwee sluit ik af met een hekje.
Bedoelde u: P 34718 324? Kies dan 1.
Ik druk op 1.

Spreek nu zo duidelijk mogelijk uw vraag in. IK WIL GRAAG MIJN INBOEDELVERZEKERING OPZEGGEN. In mijn oor hoor ik een metalen stem. Het laatste woord, zegt de stem, heb ik niet goed verstaan. Kunt u het nog een keer herhalen?
Ik moet nu extra mijn best doen. Mijn mond ligt op de luidspreker van de telefoon: OPZEGGEN. U zegt dat u uw inboedelverzekering wilt opzeggen. Als u uw inboedelverzekering wilt opzeggen, toets dan 1.
Ik druk op 1.
U wilt uw inboedelverzekering opzeggen. Graag verwijs ik u naar onze site. U kunt uw verzekering opzeggen bij www.centraalbeheerachmea.nl/inboedelverzekering/opzeggen.
Wilt u uw verzekering online opzeggen, kies dan 1. Wilt u een medewerker aan de lijn, kies dan 2.
Ik druk op 2.
Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek, een moment alstublieft. In mijn oor klinkt het vijfde pianoconcert van Beethoven. Wachten. Al onze medewerkers zijn helaas nog steeds in gesprek. U kunt uw inboedelverzekering ook online opzeggen op www.centraalbeheerachmea.nl/inboedelverzekering/opzeggen. Wachten. Al onze medewerkers zijn helaas nog steeds in gesprek. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
Nog steeds Beethoven. Al onze medewerkers zijn helaas nog steeds in gesprek. Momenteel is het heel erg druk. Wij adviseren u om op een ander moment terug te bellen. Tuutuutuut.

Op dat andere moment bel ik opnieuw met Centraal Beheer Achmea. Na een minuut of zes ben ik aangeland bij: wilt u een medewerker aan de lijn, kies dan 2.
Ik druk op 2.
Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft. U wordt zo spoedig doorverbonden met een van onze medewerkers. Rachmaninov, Dodeneiland. Klassiek stuk.

Hoezo, de robots komen eraan, denk ik ineens. Asscher is niet goed aangesloten. Ze zijn er allang, ze hebben zich inmiddels meester gemaakt van al onze telefooncentrales.
De telefoon gaat over. Een ontzettend opgewekte stem. ‘Goedemorgen, Centraal Beheer Achmea, met Astrid, waarmee kan ik u van dienst zijn?’  Astrid heeft er zo te horen echt zin in.
‘Ik wil graag mijn inboedelverzekering opzeggen.’
‘Mag ik uw polis nummer?’
‘P 34718 324’.
‘Mevrouw Stadtman?’
‘Ja, dat klopt.’
‘Wat is de voornaam van uw moeder?’
‘Aafke.’
‘Ja, dat klopt helemaal, mevrouw Stadtman.’
‘Ik ga u zo meteen uitschrijven en dan krijgt u vanzelf bericht van ons over de afrekening. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons natuurlijk altijd bellen.

Toch lekker, een echt mens aan de telefoon.